Escola Josep Janés

FEM TÀNDEM L'H és un projecte de singularització de les escoles públiques de L'Hospitalet mitjançant un element d'excel·lència del camp de les arts, la cultura i les ciències. Vol desenvolupar la funció educativa de la cultura enfortint els vincles i la col·laboració dels equipaments culturals amb les escoles públiques de L'Hospitalet.

Des que el 2005 l'EMMCA va obrir les seves portes amb la voluntat d'acostar l'educació artística i musical i proveir dels avantatges de la pràctica de les arts a la ciutat de L’Hospitalet i fer del seu alumnat un mirall de la població, es va plantejar la seva activitat en dues línies paral·leles que comparteixen fonaments: una seu central que obre en horari extraescolar i un pluri localització de l’activitat en horari escolar en diverses escoles de primària de la ciutat de l’Hospitalet.

L'any 2017 s'inicia el tàndem escola Josep Janés - EMMCA. La voluntat del projecte és acostar l'educació artística i musical i proveir  dels avantatges de la pràctica instrumental a l'alumnat d'aquest centre.

El tàndem EMMCA – CEIP Josep Janés té el jazz manouche com a element central del projecte, de manera que cadascun dels vostres fills i filles tocaran un dels instruments que formen aquesta formació instrumental: el violí, la guitarra i el contrabaix.

descripció imatge aquí

Des de 3r de primària fins a 6è de primària tenen una sessió setmanal amb professors de l’àmbit de Jazz Manouche de l’EMMCA, aprenent de manera col·lectiva i vivencial a tocar els instruments esmentats dins el context del jazz manouche.

Tocar un instrument i fer-ho en grup és el centre del projecte. Les competències que es desenvolupen al voltant d’aquesta activitat són diverses i moltes d’elles compartides amb altres àrees d’aprenentatge del currículum escolar. La possibilitat de tenir una formació i experiència artística durant 5 anys dóna a l’alumnat un bagatge cultural i un sentit de comunitat fonamental en aquestes escoles.

L’experiència musical dins la pràctica orquestral dona a l’alumnat una major   cohesió al grup-classe i els genera un major sentit de la responsabilitat del seu propi aprenentatge. És fonamental també la ràpida integració a l’orquestra que  tenen els alumnes nouvinguts a l’escola, prenent la pràctica instrumental en grup com a element catalitzador de la benvinguda. Tots en formen part, sempre.

Finalment, l’enllaç amb l’Escola de Música i la integració d’aquest alumnat al món musical fora del seu horari escolar és la nostra eina bàsica per garantir una ciutat on la cultura sigui a l’abast de totes, i en definitiva més unida.

Coordinació del tàndem escola Josep Janés: Queralt Camps.

Professorat: Queralt Camps, Albert Bello, Carles Gutiérrez, Joan Motera, Pere Nolasc Plana