Escola Charlie Rivel

FEM TÀNDEM L'H és un projecte de singularització de les escoles públiques de L'Hospitalet mitjançant un element d'excel·lència del camp de les arts, la cultura i les ciències. Vol desenvolupar la funció educativa de la cultura enfortint els vincles i la col·laboració dels equipaments culturals amb les escoles públiques de L'Hospitalet.

Des que el 2005 l'EMMCA va obrir les seves portes amb la voluntat d'acostar l'educació artística i musical i proveir dels avantatges de la pràctica de les arts a la ciutat de L’Hospitalet i fer del seu alumnat un mirall de la població, es va plantejar la seva activitat en dues línies paral·leles que comparteixen fonaments: una seu central que obre en horari extraescolar i un pluri localització de l’activitat en horari escolar en diverses escoles de primària de la ciutat de l’Hospitalet.

El tàndem escola Charlie Rivel - EMMCA. La voluntat del projecte és acostar l'educació artística i musical i proveir  dels avantatges de la pràctica instrumental a l'alumnat d'aquest centre.

El tàndem EMMCA – CEIP Charlie Rivel té l’orquestra de corda com a element central del projecte, de manera que l’alumnat tenen la possibilitat de tocar els instruments que formen aquest conjunt instrumental: el violí, la viola i el violoncel.

Des de 2n de primària fins a 6è de primària tindran dues sessions setmanals de 30 minuts de durada amb professorat de l’EMMCA. A més, a 5è i 6è  faran una sessió més de conjunt de 60 minuts. Tots els materials necessaris per a aprendre a tocar, inclosos els instruments, els tenim a l’escola, de manera que no és necessari comprar cap instrument ni material per tocar i gaudir de la música.

descripció imatge aquí

Tocar un instrument i fer-ho en grup és el centre del projecte. Les competències que es desenvolupen al voltant d’aquesta activitat són diverses i moltes d’elles compartides amb altres àrees d’aprenentatge del currículum escolar. La possibilitat de tenir una formació i experiència artística durant 5 anys dóna a l’alumnat un bagatge cultural i un sentit de comunitat fonamental en aquestes escoles.

L’experiència musical dins la pràctica orquestral dona a l’alumnat una major   cohesió al grup-classe i els genera un major sentit de la responsabilitat del seu propi aprenentatge. És fonamental també la ràpida integració a l’orquestra que  tenen els alumnes nouvinguts a l’escola, prenent la pràctica instrumental en grup com a element catalitzador de la benvinguda. Tots en formen part, sempre.

Finalment, l’enllaç amb l’Escola de Música i la integració d’aquest alumnat al món musical fora del seu horari escolar és la nostra eina bàsica per garantir una ciutat on la cultura sigui a l’abast de totes, i en definitiva més unida.

Coordinació del tàndem escola Charlie Rivel: Borja Mascaró

Professorat: Borja Mascaró, Queralt Camps, Diana Franov, Joan Gerard Torredeflot.